人気ブログランキング | 話題のタグを見る

The Bessies

お知らせです。


私は現在,ツアー中でチュリッヒ,ウィーンに1週間ずつ、そしてイタリアに入りました。
今日は嬉しいお知らせです。私、この度the Bessie賞を受賞いたしました。ダンス界のアカデミー賞のような物。10月18日が授賞式でした。私は現在ツアー中なので,スティーブンが代わりに受賞式に行き,受け取ってくれました。Twitterで見ていた友達からテキストメッセージがこちらの時間午前3時半頃送られてきました。そしてスティーブンが私の受賞の言葉と彼自身の言葉を述べて,賞を受け取ってくれた様子です。

The Bessies_b0069951_11181649.jpg


右にいる女性はバレエヒスパニコの創立者であり,芸術監督であったティナ・ラミレス。彼女が私を含め7人の受賞者を紹介したそうです。賞の言葉は次の通りです。

For her commitment to the true spirit and rigorous interpretation of the work of Martha Graham; for her constancy in keeping Graham’s work alive onstage and in the classroom; and for her remarkable beauty, grace, and power of her dancing,
a 2010 New York Dance and Performance Award goes to

                        Miki Orihara

(山川美千枝訳:

折原美樹さんが、長年にわたり、マーサ・グラハムの作品の真の精神を理解し、厳密
に解釈しようとしてきたことに対し、また、グラハムの作品をステージ及び教室で生
き生きと存続させてきたことに対し、そして、彼女の踊りの美しさと優雅さ、力強さ
に対し、2010年度ニューヨーク・ダンス&パフォーマンス賞を贈ります。


そして私からの受賞の言葉は:

I am surprised and honored at receiving this prestigious award. I hope this is not a mistake!

If it wasn't for Martha's work, I probably would not be dancing now.
I am still enriched by dancing her work, going through her dance to express my own feeling. I am fortunate to have worked with Martha and to have been given a body of work that still rewards my searching for deeper understanding of it after 23 years. I love finding new life and new moments in her works and other choreographers' works, as well.

I thank the Bessie committee for giving me this wonderful award. I dedicate and share this award with people who supported me throughout my career, all my dance teachers, my parents, my mentor and NY mother, Yuriko, and my husband, Stephen Pier.

大変驚いているのと同時に,この著名な賞を頂く事になり光栄であります。
間違いでない事を祈っております。。。

マーサの作品がなければ,おそらく踊っていはいないと思います。
彼女の作品の素晴らしさ,作品を通して自分の気持ちを表現できる事を楽しんでおります。23年経った今でも毎回新しい発見があり,作品の奥深さを感じています。

ベッシィー賞のコミティの皆様に感謝を述べたいと思います。そしてこの賞を今までお世話になった方々,踊りの先生方,両親,私のメンターであり,ニューヨークの母であるユリコ先生,そして私の夫スティーブン•ピアーに捧げ,わかち合いたいと思います。



そして皆様!
いつも応援して頂いてありがとうございます!
今回この賞を頂ける事になったのは皆様のお陰です!ぜひ近くにいらしたおりにはいただいた賞(賞状)をみにいらしてくださいね。

ありがとうございます
by miki3lotus | 2010-10-22 11:18 | ダンス
<< バレイセからスポレト,そして昨... ヴェレセーーーーイタリア そし... >>